almond_2

Petter tipser: Mat på farta!

I mitt yrke som toppidrettsutøver, er jeg mye ute og reiser. Både i Norge, men også rundt om i verden på samlinger og på renn. Mye reising betyr mye mat på farta.

For meg er det viktig å få i meg den næringen jeg trenger selv når jeg er ute på tur. Du kjenner deg kanskje ikke helt igjen i min hverdag, men jeg tipper likevel du har dager som går i ett hvor det er vanskelig å planlegge alle måltider og det er lett å ty til enkle usunne alternativer. Derfor synes jeg det er viktig å tipse deg mine sunne alternativer på farta.

Gardermoen 8 April 2015 Bilder av Petter Northug JR Her i hans nye løpekolleksjon

Seiser-Alm-by_Andreas-Agne_pixelio.de_3

Jeg pleier å tenke at den maten jeg putter i meg er bensin for det jeg skal gjøre resten av dagen. Gjør kroppen din en tjeneste ved å gi den bensin som holder mye lenger enn en halvtime. Jeg pleier å tenke at jeg fyller power-bensin. Da vet jeg at jeg presterer bedre i skisporet og på trening.

Power-bensinen kan jeg få gjennom bananer eller epler. Også gulrøtter eller andre grønnskaper som sukkererter og tomater er fint å ta med seg i veska eller sekken.

101720998_0_2

wraps4_2

 

Jeg skal også tipse deg om min egen nøtteblanding. Denne er helt gull de dagene det blir lenge mellom hvert måltid. Nøtter inneholder mye energi, men det er veldig mye riktig og viktig næring i dem.

 

PETTERS NØTTEBLANDING

  • Mandler
  • Valnøtter
  • Hasselnøtter
  • Rosiner

 

Lykke til!

 

Petter Northug jr.

Petter Northug

Petter Northug